2019-ben a Juhari Zsuzsanna-díj különdíjában, 2020-ban, 2021-ben és 2023-ban oklevéllel jutalmazott tudományos és fantasztikus podcast multiverzum

Szereplők és beszélgetőtársak – István

2024. február 17. - emTV.hu

pic-mogyorosi.jpg

Mogyorosi István

informatikus
a Parallaxis Univerzum vezető szerkesztője

Régi Parallaxis hallgató vagyok, amikor 2023 őszén meghallottam, hogy lehet csatlakozni a csapathoz, úgy döntöttem, hogy én is megpróbálkom. Főleg azért, mert gyerekkorom óta szeretem a sci-fit, azon belül is elsősorban a sci-fi irodalom az, ami magával ragadott. Úgy éreztem, hogy lenne helyem és mondanivalóm a csapatban.

Első találkozás
Mint a legtöbbünknek, iskolai keretek között zajlott az első találkozásom a tudománnyal, és meg kell mondjam, nagyon nem ragadott magával. Igaz, hogy mérnöki szakon végeztem, de az érdeklődésem jószerével az IT-ra és az ahhoz szükséges matekra korlátozódott. Ellenben felnőtt fejjel sokkal jobban kezdett érdekelni a fizika, és az elmúlt jévekben próbáltam minél több tudást magamba szívni a csillagászat és a kvantum mechanika terén és a hozzájuk kapcsolódó témákban.

Kedvenc tudomány
Fizika és azon belül is csillagászat, kozmológia, kvantum mechanika, kvantum elektrodinamika.

Favoritok
Első helyen holtversenyben Dávid Gyula és Kiss László. Az előadásaikat mindig megnézem és sokszor újranézem. Nagy kedvencem még Kis-Tóth Ági és Vincze Miklós.

Hobbik
Olvasok, stratégiai társasjátékokat játszom, alkalmanként PC-n szerepjátékozok, legózok, bringázok.

Zene
Soha nem sikerült hangszeren megtanulom játszani, nem voltam elég elszánt hozzá. Zenéből elég sok stílust kedvelek, de azért akad egy-két kivétel.

Sci-fi
Kiskorom óta nagyon kedvelem a sci-fit. Mindegy hogy filmről vagy könyvről volt szó, mindig nagyon elvarázsoltak a tudományos-fantasztikus művekben megjelenő lehetőségek, bíztató vagy éppen rémisztő esélyek. Szívesen gondolkodtam el azokon a jövőképeken, amit az írók felvázoltak. Szerettem elképzelni, milyen is lenne, ha az eljutnánk a csillagok közé, találkozhatnánk más fajokkal, és egy szebb jövőt felé vennénk az irányt.

MŰSORAI A PARALLAXIS UNIVERZUMBAN
Parallaxis Podcast
SzubZsáner
White Sam
Retrozabálók

fotó: Mogyorosi István tulajdona

VISSZA A MŰSORVEZETŐK FŐOLDALÁRA

A bejegyzés trackback címe:

https://parallaxis.blog.hu/api/trackback/id/tr7518327449
süti beállítások módosítása