2019-ben a Juhari Zsuzsanna-díj különdíjában, 2020-ban, 2021-ben és 2023-ban oklevéllel jutalmazott tudományos és fantasztikus podcast multiverzum

Szereplők és beszélgetőtársak – Mila

2024. február 17. - emTV.hu

pic-farkas.jpg

Farkas Katalin Mila

podcaster
a Parallaxis Univerzum szerkesztője

Már egészen kiskorom óta vonz a filmek és rajzfilmek világa. Szeretek elmerülni a történetükben, elemezni és kibeszélni őket a hatásukat, mondanivalójukat. Gyerekkoromban, fiatalon hihetetlen mennyiséget fogyasztottam belőlük otthon a televízió előtt ülve vagy a moziban. Ma már sokkal válogatósabb vagyok, jobban ismerem az ízlésemet, ezért többnyire misztikus thrillert, fantasyt, sci-fit és kalandfilmeket fogyasztok, de nagyban befolyásolta az ízlésemet a 90'-es években befutott alkotások stílusa.

Ami meghatározó részévé vált az életemnek, hogy kis tiniként az animék világa ragadott nagyon magával. Főleg a Japán kultúra és szemléletmód egyedisége miatt, ezért csatlakoztam egy baráti társasághoz, akik hozzám hasonlóan szerették ezt a világot. Később 2003-ban létrehoztunk egy egyesületet a Magyar Anime Társaságot. Szabadidőmben manapság is főleg ebben a csapatban önkénteskedem. Előadásokat vagy rajzworkshopokat tartok, rendezvényeket szervezek.

Első találkozás
Nem meglepő módon filmekben, ismeretterjesztő könyvekben és iskolai órákon találkoztam legelőször a tudományos világgal. Számomra gyermekként legmeghatározóbb a csillagászat volt, bár sose gondoltam, hogy felnőttként ezzel is foglalkozhatnék, mert nem volt erősségem a matematika, se a fizika, de mindig is imádtam a témát, bár a környezetemben senki nem rajongott érte. Így magam kerestem róla filmeket, olvastam utána újságokban, könyvekben. A másik nagy kedvencem, ami szorosan kapcsolódik ehhez a területhez a geográfia. Általános iskolában a kedvenc tantárgyam a földrajz volt. Nagyon sokat is készültem rá órákon kívül. Készítettem kartonból naprendszert, plakátokat szorgalmi házi feladatként, vagy gyurmából tűzhányót.

Idősebb tiniként már inkább a társadalomtudományok foglalkoztattak, a szociológia és a pszichológia, így könyves és filmes érdeklődéseim mind inkább ebbe az irányba változtak.

Kedvenc tudomány
Főleg a fent említett három tudományos egyes területei vonzanak manapság is: a szociológia, a kozmológia, és a geológia. A társadalomtudomány azért keltette fel az érdeklődésemet, mert nagyon kíváncsivá tesz, milyen hatással vannak egymásra emberek és közösségek, hogy miként működnek az emberi kapcsolódások. A csillagászat örök szerelem marad, bár fogalmam sincs honnan ered az érdeklődésem az irányába, de máig lenyűgöznek a legújabb felfedezések, eredmények.

Favoritok
Leonardo da Vinci, Nikola Tesla, Neumann János, Richard Feynman, Feldmár András

Hobbik
Szabadidőmben főleg társasjátékozom, asztali szerepjátékozom, olvasok, filmeket nézek vagy rendezvényekre járok.

Zene
Elsősorban rock zenéket hallgatok, hardrock, alternatív rock, de előfordul, hogy rap vagy pop számokat is.

Sci-fi
Gyermekként sok sci-fi filmért rajongtam, az egyik nagy kedvencem a Némó kapitány volt, amiben Kirk Douglas játszotta Ned Landet. Majd ahogy később beszivárogtak a televízióba az új csatornák nagyon megszerettem a Csillagkapu filmet, a sorozatok közül pedig a Star Treket és a Babylon 5 is. Kis tini koromban szép lassan követték őket a könyvek is: Asimov történetek, Frank Herbert Dűnéje. A lista végül nem állt meg itt, és ma már nem is tudnék kedvencet választani közülük.

MŰSORAI A PARALLAXIS UNIVERZUMBAN
Parallaxis – Női dimenziók
Screamcast
Retrozabálók

fotó: Farkas Katalin Mila tulajdona

VISSZA A MŰSORVEZETŐK FŐOLDALÁRA

A bejegyzés trackback címe:

https://parallaxis.blog.hu/api/trackback/id/tr2018327493
süti beállítások módosítása